Persoonlijke service
Breed assortiment
Bezorging & opzetservice

Een bruiloft organiseren met vele extra’s!

De dag van je leven: jouw bruiloft. De bruiloft van jullie moet natuurlijk tot in de puntjes geregeld zijn en aan veel eisen voldoen. Een bruiloft met net dat beetje extra voor jou en je gasten kan erg leuk zijn. Wij geven je enkele tips en inspiratie om jouw bruiloft tot een groots en gezellig succes te maken!

Budget

Het belangrijkste punt bij een bruiloft is het budget, deze bepaalt hoe de bruiloft ingedeeld zal worden en aan welke eisen het zal voldoen. Met een bruiloft kan je het zo gek maken als je wilt. Bij een laag budget zullen er concessies moeten worden gedaan en creatief worden gedacht. Er moet vanuit het budget worden gewerkt, dus kijk goed wat jullie te besteden hebben, of er een buffer is en wat het belangrijkste is voor jullie beiden. Vind je de locatie van de ceremonie belangrijker dan het feest achteraf? Wil je een uitgebreide catering of vind je vier á vijf gerechten genoeg keuze voor de gasten? Vraag jezelf af wat je het belangrijkste vind en leg het lijstje van jou en je partner naast elkaar om er samen uit te komen.

Locatie

Waar de ceremonie en het eventuele feest achteraf plaatsvinden bepalen de locatie. Wil jij een traditionele bruiloft in een grote kerk? Of wil je het net even anders doen en tover je een loods om tot perfecte trouwlocatie? De keuze is aan jullie! De locatie is ook bepalend voor het aantal gasten, heb jij de ideale locatie gevonden waar niet iedereen kan plaatsnemen? Dan moet er gedacht worden aan een kleiner gezelschap en/of naar alle mogelijkheden worden gekeken. Denk ook aan een buitenbruiloft die gerealiseerd kan worden met een partytent, hiermee kan je zelf de locatie van je bruiloft bepalen. Wil jij een mooie strandbruiloft of weet jij het perfecte plekje in het park? Kies dan voor een buitenbruiloft met eigen keuze voor een locatie. Om de ondergrond gelijk te maken is een tentvloer aan te raden.

Gastenlijst

Dan is er de gastenlijst….wie nodig je uit?! Een gastenlijst voor een bruiloft kan een crime zijn. Er kan worden gekozen voor een kleine intieme bruiloft met het gezin en de beste vrienden en vriendinnen, of voor een traditionele bruiloft waar heel de familie en aanhang welkom is. De gastenlijst kan zorgen voor een verdeling, kijk goed of dit mogelijk het geval kan zijn en speel hier op in. Denk bijvoorbeeld aan een dj in het midden van de zaal tijdens het feest na de ceremonie. Of speel met de tafelindeling en mix het gezelschap hier en daar.

bruiloft met extra's

Draaiboek

Om je hoofd boven water te houden tijdens een drukke en volgeplande dag als een bruiloft, is een draaiboek onmisbaar. Hierin zet je alle activiteiten en gebeurtenissen stap voor stap neer. Zo hebben jij en je partner een overzicht van de dag en weten jullie waar en hoe laat jullie verwacht worden.

Stijl en styling

De stijl van de bruiloft kan verschillen. Een traditionele bruiloft bevat vaak een romantische sfeer met veel gebruik van kaarsen en witte of gekleurde boeketten. Er kan ook gekozen worden voor een bruiloft met een thema of bepaalde stijl zoals 70s, punk of een tropisch eiland. Vergeet niet dat het jullie dag is! Qua styling moet er gedacht worden aan genoeg meubilair, voorzieningen en decoraties. Aankleding voor de feestzaal is nooit verkeerd, dit geeft sfeer en brengt de gasten in de stemming. Een aankomst met een gave jaguar geeft naast een spetterend entree ook een bepaalde stijl af die makkelijk aan een thema te verbinden is.

Activiteiten

Om voor vermaak van de gasten te zorgen zijn activiteiten zoals bepaalde spellen een leuk en origineel idee. Denk bijvoorbeeld aan bepaalde uitspraken van jullie en laat de gasten het juiste antwoord kiezen, wie heeft wat gezegd?! Of kies voor een photo of videbooth, hier kunnen de gasten leuke foto’s maken als herinnering en/of korte filmpjes opnemen die jullie later terug kunnen kijken.

Contactgegevens

T. 040-2093100
E. info@partytentverhuur-eindhoven.nl
Raedeckerstraat 3
5623 EX, Eindhoven
KvK: 85179574
BTW: NL863537066B01